till alla tjockisar där ute




* Köp inte godis mer än en gång i veckan. -När du då väl köper kan du verkligen vräka så att du inte blir lika sugen senare i veckan. Det kommer antagligen ändå blir att någon kankse bjuder på en klubba eller du köper en själv eller du råkar ha fått en extra tia innan på dagen och bestämmer dig för att köpa denna godispåse som var extra billig. Just därför är en-gång-i-veckan-tipset ett hett tips för dig som inte är så rik.
* Stek med olja istället för smör -När du står där och tänker att smöret känns bättre, ta då oljan, för det är bättre. Smör kommer ändå in i bilden lite senare.
* Drick inte upp all öl -När du står där med burken i ena handen, häll då ut en deciliter så at dte blir en deciliter mindre+plus att det är bra om du inte dricker det varje dag för att det är inte bra på något vis.
* Det är det dolda sockret som är boven -När du står där och tänker baka men överväger med att du inte vill med tanke på att det kan öka fettet, tänk då att det här är inte alls så mycket som jag faktist sätter i mig. För att även fast det ser mycket ut när du häller i deciliterna med socker och gramen med smör så finns det mycket mera sådant, fast gömt, dolt i t.ex fiskpinnarna du åt tidigare idag.
* Ta en joggtur en gång i veckan -Det kanske känns jobbigt, segt och drygt men hemigheten är den att du måste komma igång. Börja med en snabb runda och lite när du vill och ta dte inte så stort utan gör det bara.
* Tänk inte på vad du äter -Om du äter bra mat förståss (Du som lever på nudlar och köpta köttbullar och mini pizza kan ta en tanka-efter-stund). Det sänker bara ditt självförtroende. Men däremot kan du tänka på det när du ätit färdigt och kankse äta bättre nästa gång, eller kankse planera in en joggingtur redan tommorow:) Eller så kan du tröst-äta, dock hjälper inte det.
* Var slav till dig själv -När du sitter framför tv:n och kankse ber din lillasyster eller pojkvän/flickvän att hämta ett glas vatten eller en påse godis (om dte är lördag), hämta det själv istället! Du förlorar inget som någon annan inte skulle förlora, du vinner bara lite kraft!!
* Tänk inte, lev bara -Det är nog ett av mina bästa tips, som även mina pasienter brukar tycka! Mår du bra mår din kropp bra! Jag vet inte vad du mår bra av men gör dte du gillar! Bara det inte är nägot som får dig att må dåligt i slutändan, som att äta godis varenda dag.

Tack för mig. Ett sista ord bara:
Unna dig själv ett leende när du står framför spegeln så känns allt bättre! Och om du vill ha leenden av andra är det bäst att du fäljer mina tips!


(Obs, detta skrev jag också förut när jag var liten, som om jag skulle skriva dte nu liksom..ee)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0