EN DIKT

Det var en gång en afton, när mor Agda var på besök
Hennes ansikte var skrynklit och hennes tänder var gula
Inte konstigt var det för hon luktade alltid rök
Denna afton hände något fenomenalt
Efter middan delades det ut efterrätter
Under den tiden brukade Agda gå ut och röka några ciggaretter
Men denna gång satt hon tyst på sin stol
Jag undrade om hon blivit störd
Men när hon berättade blev jag rörd
Hon skulle sluta röka
För det skulle få henne att tidigare börja spöka
Jag blev glad över att hon tog tag i saken
Bara därför gav jag henne två bakelser
Då blev hon glad och sade "tack du är så fin"
Jag sa då "så gjorde jag bara för att du vänjer dig av med nikotin"
"Bara för att jag aldrig mer en ciggarett tända, betyder det inte att jag inte nikotin får använda"
"Vad menar du, nu vill jag höra"
"Jag ska snusa börja göra"


Så fint kan jag spontanskriva såhär på kvällen. Nu ska jag sova, jag är ultra, tultra prutta trött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ska äta potatis

2010-02-11 @ 13:46:51
Postat av: Anna

Haha,fyfan vad bra dikten vara Anja! Helt serri, jag älskade slutet. Värsta utägande typ. Tänkte bara meddela vad jag tyckte.

2010-02-11 @ 17:46:55
URL: http://annajonassons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0